Dromen waarmaken

Dromen waarmaken

Dromen en ideeën van een organisatie uit laten komen, is goed. Kunnen voldoen aan de (toekomstige) wensen van klanten is beter! In samenwerking met Reframing Studio hebben we de afgelopen weken een belangenonderzoek voor CJG Rijnmond uitgevoerd, om 3 geselecteerde dromen van medewerkers te kunnen waarmaken.

Het belangenonderzoek geeft inzicht in de eigenschappen en de belevingswereld van de klant. Er zijn onder andere interviews met professionals en experts, focusgroepen met ouders en gesprekken met kinderen van verschillende leeftijden uitgevoerd. Het resultaat is een beeld van de wensen en behoeften van de klant én van de huidige en toekomstige context. Vervolgens is er opnieuw gekeken naar het ontwerpdoel van de dromen. Voor de droom van een >>beloningsapp is er een nieuw doel geformuleerd, namelijk: ‘Het CJG wil opvoeders begeleiden in het (blijven) zoeken naar een vorm van opvoeden die bij hun gezin past’. Uiteraard is het belonen van positief gedrag hier onderdeel van. Het doel voor de droom >>klantwens (voorheen >>maatwerk) is: ‘Het CJG wil een positieve relatie opbouwen met opvoeders en ze laten ervaren dat het CJG een gelijkwaardige betrouwbare partner is wanneer het gaat om de opvoeding, het opgroeien en de ontwikkeling van een kind.’

Concepten
Er zijn enkele conceptuele voorstellen gedaan door Reframing Studio. De concepten voor >>klantwens zijn aan de hand van een customer journey beschreven. Deze concepten bespreken we met medewerkers van het CJG en natuurlijk toetsen we ze ook bij klanten. Benieuwd naar het vervolg? Volg ons via Twitter.

Platform 51

Benieuwd naar wat Platform 51 voor jouw organisatie kan betekenen? We maken graag kennis met nieuwe organisaties en innovators. Kom een kop koffie met ons drinken in Rotterdam!

Bel mij terug

Contact

  • Achterhaven 9
  • 3024 RA Rotterdam
© 2018 Platform 51 · Alle rechten voorbehouden · Ontwerp & realisatie Comm.On · Cookiebeleid